HELPPO OMISTAMISEN MALLI
Marinan Porttiin olemme suunnitelleet omistajille ja sijoittajille
helpon omistamisen mallin. Tekemällä operointisopimuksen
ammattitaitoisen poolioperaattorin kanssa,
määrittelet itse oman käytön määrän ja muulta ajalta kerrytät tuottoa.
Kun saavut omaan huoneistoon omalle lomalle, se odottaa sinua valmiiksi siivottuna ja vuoteet pedattuna. Oman käytön jälkeen huolehdimme myös siivouksesta, eli sinä saat keskittyä olennaiseen – viihtyisään oleskeluun Kalajoen Marinassa ja Hiekkasärkillä.
Marinan Porttiin on suunnitteilla kaikkiaan 4 kerrostaloa, joista ensimmäinen, Marinan Portin Majakka valmistui kesälle 2022. Seuraavan kohteen, Marinan Portin Kapteenin rakentaminen on käynnissä ja kohde tulee valmistumaan toukokuussa 2024! Lue lisää kohteesta >>
Poolioperaattorin tehtäviin kuuluu huoneistojen markkinointi ja myynti, asiakkaiden sisään- ja uloskirjaukset, maksujen vastaanotto, mahdollisten reklamaatiotilanteiden hoito, pesula- ja siivouspalvelujen operointi, tilitysten raportointi ja poolin hallinto varausjärjestelmineen.
Marina Chalets Kalajoen loma-asunnot ovat osa poolijärjestelmää. Huoneistot on jaettu neljään eri pooliin neliömäärän mukaisesti.
POOLI 1: 28 m² huoneistot
POOLI 2: 29-32 m² huoneistot
POOLI 3: 37-38 m² huoneistot
POOLI 4: 67 m² huoneistot
Vuokrapoolin huoneistoissa on aina kaikissa varauksissa liinavaatteet ja pyyhkeet valmiina vähintään varsinaisten petipaikkojen verran.
Myös loppusiivous kuuluu aina majoituksen hintaan sekä asiakkaalle että omistajalle.
Poolissa mukana olevan osakkeenomistajan oman käytön ajankohtia ja määrää ei rajata. Osakkeenomistaja ei ole kuitenkaan oikeutettu vuokratuottoon oman käytön ajalta. Menetetty tuotto kerryttää muiden omistajien pottia. Oman käytön ajalta peritään loppusiivousmaksu sekä liinavaatekulut tilityksen yhteydessä.
OPERAATTORIN TEHTÄVÄT
- Huoneistojen markkinointi omalla ja Hiekka Booking sivustolla sekä hyödyntäen yhteistyöverkoston näkyvyyttä, mm. Visit Kalajoki.
- Huoneistojen myynti Hiekka Booking varausjärjestelmässä ja OTA-kanavissa
- Varausten veloitus
- Asiakkaiden varausten operointi (sisään- ja uloskirjautumiset)
- Siivouksen, pesulan ja huollon operointi huoneistoissa
- Poolin hallinto ja tilitykset osakkeenomistajille neljä kertaa vuodessa
Poolioperaattori hinnoittelee huoneistot kulloinkin vallitsevan markkinatilanteen mukaisesti. Arvonlisäverottomasta vuokratuotosta vähennetään seuraavat majoituspalvelun kustannukset:
- Siivouskulut
- Liinavaatekulut (lakanat, pussilakanat, tyynyliinat, pyyhkeet)
- OTA-kanavakustannukset
- Mahdolliset huoltokulut niiltä osin, kun ne eivät ole poolioperaattorin asiakkaan aiheuttamia (poolioperaattori vastaa näistä ja veloittaa asiakkaalta aiheutuneet kulut)
Nettotuotosta tilitetään omistajille 75 % vuokratulo. Poolioperaattorille jäävä 25 % sisältää palkkion palvelujen järjestämisestä, myynnistä ja markkinoinnista sekä vuokrapoolin hallinnosta ja tilityksistä.
Huoneistojen tuotto ei ole suoraan oman huoneiston käyttöasteeseen sidonnainen vaan tuotto jaetaan saman pooliryhmän osakkaiden kesken, oma käyttö huomioiden.